Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Albumy i książki artystyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
MacBride Anda
(3)
Białkowski Łukasz (1981- )
(2)
Chwastowicz Agata
(2)
Smolak Anna (1976- )
(2)
Blaschke Kinga
(1)
Bończa-Szabłowski Jan
(1)
Bukowiecki Łukasz (1986- )
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Chelkowski Jakub
(1)
Jankowska-Marzec Agnieszka
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
Kowal Ewa (filolog)
(1)
Kownacka Magdalena
(1)
Krakowiak Katarzyna (1980- )
(1)
Kroh Antoni (1942- )
(1)
Merski Filip
(1)
Mierzwa Piotr (tłumacz)
(1)
Morton Tom
(1)
Moskalewicz Magdalena
(1)
Mínguez Carrasco Carlos
(1)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(1)
Rzepecki Adam (1950- )
(1)
Safran Yehuda
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Stanisławski Dominik (1979- )
(1)
Szymański Wojciech (1985- )
(1)
Słoboda Katarzyna
(1)
Ujma Magdalena (1967- )
(1)
Xhafa Sislej (1970- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Galeria Sztuki Współczesnej BWA "Sokół" (Nowy Sącz)
(6)
Wystawy sztuki
(4)
Sztuka polska
(3)
Instalacja dźwiękowa
(2)
Artyści plastycy brazylijscy
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Chrząstowski, Franciszek
(1)
Chrząstowski, Stanisław (1911-1997)
(1)
Chłopi
(1)
Chłopomania
(1)
Etnografia
(1)
Krakowiak, Katarzyna (1980- )
(1)
Kultura chłopska
(1)
Ludowość
(1)
Muzeum Mazowieckie (Płock)
(1)
Muzeum Okręgowe (Toruń)
(1)
Performance
(1)
Rzepecki, Adam (1950- )
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Sztuka albańska
(1)
Sztuka brazylijska
(1)
Sztuka estońska
(1)
Sztuka ludowa
(1)
Sztuka site-specific
(1)
Sztuka włoska
(1)
Sądecki Park Etnograficzny (Nowy Sącz)
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Xhafa, Sislej (1970- )
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(6)
Polska
(2)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraj Warty (1939-1945)
(1)
Małopolska
(1)
Płock (woj. mazowieckie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Album
(2)
Esej
(2)
Fotografia polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Sztuka europejska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: "Łódź Kaliska nie była jedyna formację problematyzującą awangardowe konwencje pod koniec lat 70. Wiele osób w tym czasie poddawało krytycznej analizie dotychczasowe osiągnięcia sztuki awangardowej. Artyści Łodzi Kaliskiej nie wyróżniali się tym , że realizowali krytyczne prace, pisali manifesty, wykonywali artystyczne gesty kontestacji. Ich oryginalność polegała na tym, że ich postępowanie przekraczało granicę działania artystycznego. Swoją prowokacyjną aktywność określali Samina początku nawet nie tylko jako dada i kontestację, ile jako konstruktywną anarchię, płaszczyznę nieporozumienia między artystami, przekraczanie własnych kompetencji, nie sztukę. Jak się z czasem okazało, formułowane na początku ich drogi twórczej hasła pasowały do przyszłych działań”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Rze.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projekt „pany chłopy chłopy pany” poświęcony jest obrazowi wsi w kulturze współczesnej, postrzeganemu przez pryzmat kolekcji muzealnych i etnograficznych. Składa się z dwóch wystaw, panelu dyskusyjnego i publikacji.
Wystawa na terenie Sądeckiego Parku Etnograficznego traktuje skansen jako wieloznaczny punkt odniesienia. Jest on swego rodzaju encyklopedią wiedzy etnograficznej w praktyce, lecz jednocześnie prezentuje wyabstrahowany obraz wsi. Dlatego też zaproszeni artyści zajęli się poszczególnymi obiektami muzealnymi, ale i ujmującą je ramą: samym skansenem, koncepcją, według której został utworzony, historią działalności. Zastanawiają się jaki obraz wsi przechowuje skansen i na jakim momencie w przeszłości ten obraz został zatrzymany. Czy wieś skansenowska ma coś wspólnego z wsią współczesną? Na wystawie pada także pytanie o wyparte w polskiej kulturze i życiu społecznym chłopskie dziedzictwo.
Artyści biorący udział w wystawie w Sądeckim Parku Etnograficznym Agata Biskup, Leone Contini, Jan Gryka, Małgorzata Mirga-Tas, Dorota Nieznalska, Paulina Ołowska, Franciszek Orłowski, Jaanus Samma, Julita Wójcik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 439 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa "Głusza myśli" jest pierwszą w Polsce indywidualną prezentacją prac kosowskiego artysty Sisleja Xhafy. Zrealizowana w Galerii Sztuki Współczesnej BWA Sokół w Nowym Sączu gromadzi wcześniejsze prace artysty, ale też uzupełnia je o nową realizację site-specific. Sislej Xhafa łączy sztukę z doświadczeniem przestrzeni, dzięki czemu w konfrontacji z jego pracami uruchamiają się energie miejsc. Zarowno przestrzeni fizycznych (znajdujemy się w niewielkim mieście, którego historyczny charakter wpłynął znacząco na jego dzisiejszą tożsamość", jak i nakładających się na nie przestrzeni mentalnych.
Publikacja przedstawia "Głuszę mysli" jako wystawę bez wspólnego mianownika. Jest zarówno opowieścią o pustce, jak i o nagromadzeniu, o wykluczaniu i o zawłaszczaniu. O tym, jak myśl materializuje się w przedmiocie i jak on sam staje się nośnikiem myśli. Jest wystawą bez politycznej deklaracji, ale na wskroś polityczną, gdyż dopowiedzianą przez moment, w którym się wydarza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Xha.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszy wystawie "Intermarium", która miała miejsce w dniach 30 września - 4 grudnia 2016 roku w Galerii Sztuki Współczesnej BWA Sokół, w Nowym Sączu. Projekt poświęcony został fantazmatom oraz wyobrażeniom, do których sięgają poszczególne kraje Europy Środkowej aby definiować swoją pozycję wobec Europy Zachodniej. Cenzura, tożsamość narodowa, pogranicze sztuk w kontekście zmian totalitaryzmu - to niektóre z pojęć, z którymi czytelnik się tutaj spotka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawę „Zanosi się na deszcz” brazylijskiego artysty Cadu czyta się jak analogowy hipertekst, pełen zapętlonych narracji i topograficznych odniesień. Prace mają charakter samodzielny, ale też budują wzajemne relacje, niczym eksperymentalny utwór muzyczny, w którym dźwięk dopełnia tekst, ruch czy przedmiot. Na peryferiach tych nakładających się na siebie języków stworzono przestrzeń dla zakłóceń, hałasu i przerwania działań. Wszystko to jest niezbędne do dopełnienia procesów uruchamianych na wystawie, przywołujących realność życia w kontekście sztuki, opartej na destrukcji i odradzaniu się pojęcia stworzenia. Prezentowane prace są otwarte na innych uczestników, angażują stłumiony lokalny potencjał, który kierują na wątki, które sam artysta eksploruje.
Tytuł wystawy wywodzi się od utworu Steve'a Reicha, który w 1965 roku osiągnął efekt mechanicznej pętli, odtwarzając na dwóch magnetofonach szpulowych słowa „będzie padać”. Formalnie utwór był prekursorem muzyki elektronicznej. Jednak w kontekście apokaliptycznego przesłania (tekst nawiązywał do słów pastora, które – w obliczu kubańskiego kryzysu rakietowego – odnosiły się do końca świata) rytmiczne powtarzanie można interpretować jako element zamierzony zaprowadzić porządek, próbę poszukiwania harmonii w świecie wymykającym się spod kontroli.
Stosunek Cadu do muzyki modernistycznej jest całkowicie empiryczny. Artystę fascynują dźwięki z pogranicza i formy przestrzenne wykraczające poza sam instrument. Cadu czerpie rytm z powtarzania kontrastów; odnajduje ją w cyklach naturalnych i wyznaczaniu wskaźników topograficznych i odległościowych. Dziecięca ciekawość i instynkt eksperymentu powraca w pracach Cadu w postaci zmodyfikowanych do nowych znaczeń mechanizmów zabawek, a także w eksperymentach przyrodniczych i materiałach z recyklingu.
Przede wszystkim jednak sztuka Cadu jest bardzo osobistym, intymnym poszukiwaniem i próbą nawiązania relacji ze światem, który rozciąga się od tego, co naturalne i żywiołowe, po technologiczny. Pozostając pomiędzy tymi przeciwieństwami, artysta otwiera się na eksperymentalny proces z pełnym uznaniem błędów i niepowodzeń, co nadaje jego pracy siłę i autentyczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cad.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.40 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej